FA

حفاظت کاتدی به روش تزریق جریان در شناورهای دریایی


حفاظت کاتدی به روش تزریق جریان در شناورهای دریایی


ICCP در شرایطی که الکترولیت خاک است و پتانسیل صفر در زمین نصب می شود با شرایطی که الکترولیت آب است و جهت بستن مسیر الکتریکی می بایست از یون های آب استفاده کرد، تفاوت دارد. در شکل ‏1‑1 نحوه بسته شدن مسیر جریان الکتریکی در یک شناور دریایی تحت ICCP نشان داده شده است. در این شکل علاوه بر نشان دادن مسیر جریان، نحوه بسته شدن حلقه کنترل جریان نیز نمایش داده شده است. در شکل ‏1‑2 نیز نحوه اتصال آندها در یک شناور دریایی نشان داده شده است. استفاده از شفت فعال یکی از روش های جهت دادن مناسب جریان در آب (که الکترولیت است) می باشد و در شکل ‏1‑3 این امر نشان داده شده است.  در این سه شکل عملکرد کلی سیستم ICCP، نحوه بستن حلقه های کنترل جریان، جهت جاری شدن جریان و اجزای اساسی سیستم نشان داده شده اند.

ساختار کلی سیستم حفاظت کاتدی مبتنی بر تزریق جریان یا ICCP در یک شناور دریایی

شکل ‏11 ساختار کلی سیستم حفاظت کاتدی مبتنی بر تزریق جریان یا ICCP در یک شناور دریایی [32]
ساختار کلی و اجزای سیستم ICCP در شناورهای دریایی با مشخص کردن اتصالات الکتریکی

 

شکل ‏12 ساختار کلی و اجزای سیستم ICCP در شناورهای دریایی با مشخص کردن اتصالات الکتریکی [30]

نحوه استفاده از شفت فعال در روش ICCP در یک شناور دریایی

شکل ‏1‑3نحوه استفاده از شفت فعال در روش ICCP در یک شناور دریایی [31]

 

نویسنده: دکتر حامد ملااحمدیان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تجهیزات ابزار آزما

تاریخ:1401/10/26
بازدید:96 بازدید
سلام، سوالی دارید در خدمتیم